بارش برف سنگین در استان تهران

بارش برف سنگین در استان تهران

به لطف خداوند بارش شب گذشته که تا این لحظه هم با شدتی کمتر ادامه دارد ،  کمی نگرانی کم آبی و خشکسالی در تابستان را تسکین داد و استان تهران و البرز هم سفید پوش شدند.

این بارش ها را میتوان با بارش شدید برف در سال ۸۳ مقایسه نمود که در آن زمان افت فشار گاز باعث قطع گاز هموطنانمان نیز شده بود. این بارش در مرکز تهران بین ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر و در مناطق کوهپایه به بیش از ۵۰ سانتیمتر هم رسید. که باعث غافلگیری هموطنانمان شد.

چیزی که درون شهر جلب توجه میکند درختان شکسته بسیاری ست که از شب گذشته ماموران شهرداری اقدام به رفع مسدودی و جمع آوری این درختان نموده اند و شن پاشی در مرکز شهر از سوی شهرداری با همه کم و کاستی ها و با توجه به حجم بارش ، اقدامی سریع و موثر و مقبول بوده است.

با اینکه برخی معتقدند پیش از بارش برف و با وجود هشدار ها بایستی شهرداری زودتر اقدام به هرس درختان مینمود و خسارت ها را بدین شکل تقلیل میداد اما حجم بارش قابل پیش بینی نبود و واقعا غافلگیر کننده بود.

اقدام شهرداری در جمع آوری آوار درختان و شن پاشی در سطح شهر خوب و قابل قبول بوده است همین مقدار برف در هر کشور دیگری هم خسارت بار خواهد بود

از اخبار اینطور بنظر میرسد که در استان البرز ، مسیر تهران -کرج و اتوبان قم-تهران وهمچنین اتوبان ساوه-تهران هم کولاک شدید باعث ترافیک و توقف کامل بسیاری از خودروها گردیده که نیروهای امدادی در حال کمک به این عزیزان هستند.

 

پلیس راه راهور ناجا از مردم خواسته تا از تردد در محورهای تهران/ کرج  ،  تهران/ قم  و  تهران/ ساوه  تا اطلاع ثانوی خودداری کنند
و محورهای قزوین – رشت ، قزوین – زنجان ، قزوین – همدان و ساوه – بوئین زهرا نیز تقریباَ مسدود است.

 

این بارش ها باعث لغو اکثریت پرواز های تهران و اختلال در سرویس دهی سیستم حمل و نقل ریلی نیز بوده است و اکنون فرودگاه تقریباً تعطیل میباشد.

هرچند که هر کسی از زاویه دید خود به مسائل مختلف نگاه میکند اما در کنار همه مشکلات پیش آمده نبایست از نیمه دیگر لیوان غافل شد و آن بارشی ست که مایع حیات را برایمان به ارمغان آورده است.

 

نقل است که پدری دو فرزند داشت یکی کوزه گر و دیگری کشاورز و این پدر تصمیم گرفت به هر دو پسر خود که در دو شهر بودند سری بزند. وقتی به منزل پسر کشاورز خود مراجعه کرد ، پسرش از او خواست تا برایش بارش بیشتر دعا کند و پدر نیز چنین کرد و روز بعد پدر ماجرا به منزل پسر دیگرش که کوزه گر بود مراجعه نمود و دید که این پسرش بسیار ناراحت است چون بارش باران تمام کوزه های او را خراب نموده و از پدر دعا برای نزول آفتاب را طلب نمود. پدر مابین دو دعا برای دو فرزند خود ماند و آنرا به تقدیر خداوند موکول نمود. منظور از نقل این داستان اینست که در کنار متحمل شدن رنج سرمازدگی و گیر کردن در ترافیک ها و خسارات متعدد بایست به بارش نعمت الهی هم توجه نمود و آنرا شاکر بود و بیشتر خوشحالی این برف شامل حال محصل هایی شد که امروز و فردا تعطیل هستند و به برف بازی و شادی مشغول بودند.

 

از خداوند سلامتی و کامیابی همه هموطنانمان را از خداوند خواهانیم و امیدواریم رسیدگی به هموطن های زلزله زده مان هم متوقف نشود.

در ادامه تصاویری از حجم بارش برف و افتادن درختان در تهران را مشاهده مینمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *