تصادف مرگبار دو قطار مسافربری در مسیر تبریز به مشهد – کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان

تصادف مرگبار دو قطار مسافربری در مسیر تبریز به مشهد - کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان

متاسفانه در حدود ساعت هشت صبح روز جمعه پنجم آذر ۹۵ در محدوده ایستگاه هفتخوان واقع در مسیر سمنان – دامغان تصادف دو قطار مسافربری باعث کشته شدن بیش از ۴۰ مسافر و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان عزیزمان شده است.

بررسی های اولیه نشان میدهد که تغییر سیستم ناوبری قطار از حالت اتوماتیک به حالت دستی باعث در یک مسیر قرار گرفتن دو قطار شده و این صانحه دلخراش ایجاد شده است.

مسئولین امر عامل انسانی را مقصر دانسته و به گزارش ایرنا تا این لحظه ۴ نفر از عوامل اصلی صانحه دستگیر و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. لازم بذکر است در پی انتشار این خبر مدیر عامل راه آهن نیز استعفا داده که این خود نشان از مسئولیت پذیری این مدیر میباشد.

به گزارش پارس نیوز در این میان واکنش عجیب وزیر محترم راه نیز جلب توجه میکند که میگویند: ” همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست!!”

به گزارش شاهدین عینی بخش بسیار تاسف برانگیر این صانحه ، دیر رسیدن نیروهای امدادی به محل تصادف و همچنین همراه نداشتن امکانات کافی درمانی میباشد که باعث شد تعدای از هموطنانی که شاید رسیدگی به آنانان در دقایق اولیه باعث زنده ماندنشان میشد ، از بین بروند. هر چند نبایست دور افتاده بودن محل تصادف را هم از نظر دور نداشت اما اینچنین مدیریت بحرانی واقعا تامل بر انگیز است.

ضمن ابراز همدردی برای خانواده های این عزیزان صبر و شکیبایی و برای هموطنان از دست رفته علو درجات از ایزد منان خواستاریم.

امید است که دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *