سیل ویرانگر در استان سیستان و بلوچستان و خسارات شدید به این استان محروم

امداد رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

قرار بود در این بخش وبسایت اخبار روز در کنار اخبار های مرتبط با اقلام فروشگاه درج شود. اما متاسفانه این روز ها اخبار ناراحت کننده بیشتر از سایر اخبارها یافت میشود و از انسانیت بدور است که درد و غم هموطنان را ببینیم و بی تفاوت کار خود را انجام داده و بگذریم چرا که بنی آدم اعضای یک پیکرند و چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار.

خبر امروز مربوط به بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مرکزی و جنوبی استان سیستان بلوچستان در چند روز اخیر است. این استان در جنوب شرقی کشور قرار داشته و از لحاظ وسعت حدود ۱۱ درصد ایران را در بر میگیرد و با وسعت ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع تقریباً به اندازه کشور سوریه میباشد با اینحال بخاطر فاصله زیاد با پایتخت و شاید واردات و قاچاق مواد مخدر از این منطقه ، جزو محروم ترین نقاط ایران محسوب میشوند. این خطه دارای مردمی بسیار خونگرم و بسیار قانع میباشد که با کمترین امکانات زندگی خود را گذران نموده و شاکر نیز هستند.

متاسفانه بارش شدید باران طی چند روز اخیر و جاری شدن سیل باعث تخریب و خسارت به حدود ۲۰۰۰ خانه و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان در این استان شده و بسیاری را سرگردان و آواره نموده است. خبر خسارت به این استان محروم زیر سایه خبر تخریب ساختمان پلاسکو قرار گرفت و چندان در رسانه ها بدان توجه کافی نشد.

با عزیزان خسارت دیده این سیل همدردی نموده و از خداوند برایشان صبر مسئلت مینمائیم.

 

تا کنون چادر ها و کمک هایی توسط دولت برای این عزیزان ارسال شده است و امیدواریم هر چه سریع تر کمک های امدادی برای ساخت مجدد خانه ها و همچنین ترمیم راهای از بین رفته اقدام بشود.

تخریب راه ها در پی سیل سیستان و بلوچستان
تخریب راه ها در پی سیل سیستان و بلوچستان

 

خسارات به منازل سیل سیستان و بلوچستان
خسارات به منازل سیل سیستان و بلوچستان

 

خسارات سیل سیستان و بلوچستان
خسارات سیل سیستان و بلوچستان

آب گرفتگی شهر در پی سیل
آب گرفتگی شهر در پی سیل

 

آب گرفتگی و سیل در استان سیستان و بلوچستان
آب گرفتگی و سیل در استان سیستان و بلوچستان

پیامبر عظیم الشان اسلام میفرمایند که “خداوندا از بیم فقر امتم به تو پناه میبرم” چرا که فقر زمینه ساز هزاران گناه است. امیدواریم گه دولت بیشتر به این نقاط محروم توجه نماید. میتوان با ساخت کارگاهها و کارخانه ها و یا با احیای کشاورزی و دامپروری مدرن ، نیروی کار جوان را جذ نموده و به این ترتیب میتوان از هزاران معضل دیگر در این استان پیشگیری نمود.

به امید ایرانی آبادتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *