شهادت ۳۲ دریانورد در پی غرق شدن نفتکش سانچی- فردا عزای عمومی

نفتکش سانچی بیش از یکهفته در آتش میسوزد

متاسفانه کشتی (نفتکش سانچی) که در اثر حادثه تصادم حدود یک هفته در آتش میسوخت ، امروز غرق شد. در این حادثه دلخراش ۳۲ هموطنمان به شهادت رسیدند که تا کنون فقط جسد ۳ نفر از این عزیزان یافت شده است

ضمن عرض تسلیت به خانواده های این عزیزان از خداوند برای بازماندگانشان صبر و شکیبایی و برای آن عزیزان علو درجات را از ایزد منان خواهانیم.

امداد به نفتکش سانچی که در حال سوختن است
امداد به نفتکش سانچی که در حال سوختن است

همین پارسال نزدیک به همین روزها بود که حادثه پلاسکو اتفاق افتاد و همه دعا میکردند شاید بتوان افرادی را زنده پیدا نمود و در آخر همه امیدها به یاس تبدیل شد و باعث شهادت آتش نشانان غیور مان شد و امروز حادثه نفتکش که بسیار شباهت به همان پلاسکو دارد و اعلام شد که بخاطر دمای بالا ، حتی نزدیک شدن تکاوران برای امداد وجود ندارد و در آخر هم همه دریانوردان به شهادت رسیدند ، دریانوردانی که حقیقتاً در صف اول جبهه نبرد اقتصادی بودند. روحشان شاد.

متاسفانه سریال مصائب ما تمامی ندارد و بدون شک سال ۹۶ یکی از بدترین سالها بعد از جنگ تحمیلی میباشد ، سالی که تا پایانش نزدیک به ۶۵ روز بیشتر نمانده کلکسیونی بود پر از درد و رنج که شامل:

شهادت مرزبانان در سیستان و بلوچستان ، انفجار معدن یورت ، حمله داعش به مجلس و حرم ، زلزله های پیاپی کرمانشاه ،مشهد ، کرمان و …. تحریم هایی ظالمانه و جدید ، مشکلات برخی موسسات مالی و صندوق های بازنشستگی ، برخورد ناوشکن ارتش به موج شکن بندر انزلی و آخرین آنها هم غرق شدن نفتکش سانچی بود.

مشکلات آلودگی هوا و ریزگردها که خود عامل مستقیم و پنهان بسیاری بیماریها و فوت خاموش هموطنان شده است در کنار مشکلات کمبود آب و خشکسالی همه و همه اهمیت مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه را بیشتر طلب میکند.

تصویر شهیدان حادثه دلخراش نفتکش سانچی
تصویر شهیدان حادثه دلخراش نفتکش سانچی

 

خانواده های عزا دار و رنج اندوهشان در حادثه غرق شدن نفتکش سانچی
خانواده های عزا دار و رنج اندوهشان در حادثه غرق شدن نفتکش سانچی

امیدواریم روزی برسد که شاهد اینگونه فجایع نباشیم. مجدد به خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض مینمائیم.

هیئت دولت فردا دوشنبه ۲۵ دی ماه ۹۶ را عزای عمومی اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال نو شما مبارک - درسال جدید بهترین ها را برایتان آرزومندیم.
+