سانحه سقوط شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به یاسوج – تسلیت

سانحه سقوط شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به یاسوج - تسلیت

متاسفانه صبح امروز سانحه سقوط هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به یاسوج باعث جان باختن تعدادی از هموطنمانمان شد.

ضمن ابزار همدردی با بازماندگان از خداوند برای این عزیزان صبر و شکیبایی و برای جانباختگان علو درجات را از ایزد یگانه خواهانیم.

متاسفانه هنوز از شهادت تنی از هموطن هایمان در سانحه کشتی سانچی نگذشته بود که امروز بار دیگر مصیبتی دیگر نازل شد و کلکسیون درد ها و مصیبت های سال ۱۳۹۶ را تکمیل تر نمود در این سانحه دلخراش ۶۶ نفر جان باختند که ۶ نفر از آنها خدمه پرواز و امنیت پرواز بوده و مابقی مسافران میباشند.

طبق اخبار های واصله پرواز هواپیمایی آسمان با تاخیر و حوالی ساعت ۸ صبح از تهران به مقصد یاسوج بلند شده و حدوداً ۵۰ دقیقه بعد در منطقه ای کوهستانی و مرتفع ارتباط آن با رادار قطع گردید و گمان این میرود که هواپیما در این منطقه کوهستانی با ارتفاع بیش از ۴۰۰۰ متر سقوط و تمامی مسافران و خدمه جان خود را از دست داده باشند.

نقشه محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج
نقشه محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج

با توجه به کوهستانی بودن منطقه و ارتفاع آن و اوضاع جوی ناپایدار و مه آلود تا این لحظه امکان امداد هوایی وجود نداشته و با توجه به مه آلود بودن منطقه تا این لحظه هنوز لاشه هواپیما نیز یافت نشده است.

اوضاع جوی بسیار ناپایدار محل سقوط هواپیما منطقه سمیرم که مه کوه ها رو پوشونده
اوضاع جوی بسیار ناپایدار محل سقوط هواپیما منطقه سمیرم که مه کوه ها رو پوشانده

در این پرواز خلبان زبده آقای حجت الله فولاد نیز جان خود را از دست داد ایشان در سال ۱۳۹۲ در مسیر یاسوج به تهران با مهارتی که به کار بستند مانع سقوط هواپیما شده و جان ۶۰ نفر را بدین شکل نجات داده بودند.

حجت‌الله_فولاد، خلبان باتجربه ى هواپیماى ATR ، آذر ۱۳۹۲ جلوی سقوط هواپیما در مسیر یاسوج ـ تهران را گرفت و جان ۶۰ مسافر را نجات داد. او امروز در سقوط هواپیما درگذشت.

و از دیگر مسافران میتوان به جمعی از متخصصان محیط زیست و منابع طبیعی که جان خود را از دست داده‌اند اشاره نمود که خود ضایعه ای بزرگ محسوب میشود. روحشان شاد باد.

هواپیمای این پرواز از نوع ملخی و مدل ATR بوده که از ۲۵ سال پیش در اختیار شرکت هواپیمایی آسمان بوده است و هواپیمایی آسمان ۶ فروند هواپیمای ART را از سال ۱۹۹۳ میلادی در اختیار دارد که سه فروند از آنها همچنان در مسیرهای مختلف داخلی پرواز میکنند و هواپیمایی که امروز در مسیر تهران/یاسوج سقوط کرد، از نسل قدیمی به شمار میرفت.

از میان تمامی مسافران تنها یک نفر بنام “آقای فرهاد آرامش نیا” از پرواز جامانده که تا این لحظه میتوان این فرد خوش اقبال را تنها بازمانده پرواز تهران یاسوج دانست و قطعا زندگی این شخص امروز برایش به نقطه عطفی بدل خواهد شد.

امیدواریم هر چه زودتر لاشه هواپیما پیدا شده و خانواده های این عزیزان از این بی تکلیفی خارج شده و شاید بتوان تعدادی از این عزیزان را زنده یافت که اگر قدرت خداوند بخواهد رخ نمایی کند اینچنین خواهد شد. انشا الله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال نو شما مبارک - درسال جدید بهترین ها را برایتان آرزومندیم.
+